Zarejestruj

Projekty »

Starożytne koncepcje szczęścia. Czy nadal aktualne?

:: Projekt K221 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII, szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
ćwiczenia, dyskusja
Nauki i sztuki
filozofia, historia
Przedmioty
etyka, filozofia, historia, język polski
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Filozofii
Autor
dr Tomasz Łach
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Środa 2024-09-18 09:00 - 11:00
Wolne miejsca: 14

Miejsce realizacji: Centrum Transferu Wiedzy (CTW 202)
Adres: Lublin, Al. Racławickie 14

Inne projekty w tym miejscu

Antoine de Saint-Exupery napisał, że "Sens życia nikomu nie zostaje ofiarowany. Każdy musi go zdobywać i tworzyć". We współczesnym świecie człowiek wydaje się być zagubiony, a poczucie sensu życia utracone. Być może warto sięgnąć do źródeł myślenia o człowieku, aby zastanowić się nad tym jak w przeszłości postrzegany był cel i sen życia ludzkiego?

Starożytni myśliciele uważali, że celem życia jest osiągnięcie szczęścia. Różnili się jednak co do propozycji sposobu jego osiągnięcia. W ramach ćwiczeń w grupach zapoznamy się z fragmentami klasycznych tekstów dotyczących szczęścia. Na tym etapie uczestnicy zajęć - z pomocą prowadzącego - zrekonstruują w oparciu o teksty klasyczne różne koncepcje szczęścia. Następnie każda z grup przedstawi swoją rekonstrukcję. Zwieńczeniem zajęć będzie dyskusja na temat, która z przedstawionych propozycji wydaje się być najbardziej adekwatna we współczesnych czasach, która jest najbardziej atrakcyjna, a która najlepiej odzwierciedla przekonania uczestników zajęć. 

Zajęcia kierowane są do uczniów szkół podstawowych (klasy VII-VIII) oraz szkół ponadpodstawowych. W przyjaznej atmosferze będziemy mieli okazję do zapoznania się ze starożytną myślą filozoficzną i odniesienia jej do czasów współczesnych. 

  • Foto