Zarejestruj

Projekty »

Polski system podatkowy- quo vadis?

:: Projekt K188 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
dyskusja, prezentacja multimedialna, warsztat
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse, nauki prawne
Przedmioty
historia i społeczeństwo, podstawy prawa, podstawy przedsiębiorczości, wiedza o społeczeństwie
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji
Autorzy
dr hab. Monika Münnich (kierownik),
Agnieszka Walter-Croneck, Arkadiusz Jaworski, Filip Wroński, Julia Korolczuk, Jakub Bogucki, Marta Nafalska
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2024-09-20 10:00 - 12:00
Wolne miejsca: 3
Edycja zakończona
Piątek 2024-09-20 12:00 - 14:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Collegium Joannis Pauli II (C 608)
Adres: Lublin, Aleje Racławickie 14
(wejście do gmachu od strony ul. Łopacińskiego)

Inne projekty w tym miejscu

Uczestnicy projektu poprzez kreatywną i aktywną pracę w grupach oraz udział w debacie prawniczej będą mogli zapoznać się z podstawami polskiego systemu podatkowego oraz celami, jakie powinny przyświecać w tworzeniu nowych podatków. Celem warsztatów jest zwrócenie uwagi uczniów na odpowiedzialną rolę zarówno jako osób płacących różne daniny na rzecz państwa, jak i władzy ustawodawczej, która ostatecznie decyduje nad projektami zróżnicowanych podatków.

 

Dzięki udziałowi w debacie uczniowie dostrzegą, że kwestie podatkowe nie są wcale dla nich tak odległe jak mogłoby się wydawać. Zostanie także wskazana potrzeba nadzoru władzy legislacyjnej w zakresie tworzenia nowych danin publicznych oraz nowelizacji obecnych.

 

Kluczowym elementem funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego jest rozumienie i realizacja potrzeb zarówno ogółu, jak i poszczególnych jednostek czy grup. Zaangażowanie w społeczne i poczucie współodpowiedzialności za dobro państwa to cenne cechy aktywnego uczestnika życia publicznego. Edukacja w zakresie aktualnego stanu polskiego systemu podatkowego, jego roli i zasad działania w społeczeństwie, a także wpływu polityki na tworzenie nowych danin w bardzo różnych celach  stanowi istotny element wiedzy każdego ucznia.