Zarejestruj

Projekty »

Poezja i reklama, czyli jak nauka języka polskiego przydaje się w biznesie

:: Projekt K185 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy VII-VIII
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
językoznawstwo, literaturoznawstwo
Przedmioty
język polski
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Nauk Humanistycznych
Autor
prof. dr hab. Adam Fitas
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Środa 2024-09-18 08:00 - 09:00
Wolne miejsca: 25

Miejsce realizacji: Collegium Norwidianum (CN 203)
Adres: Lublin, Aleje Racławickie 14

Inne projekty w tym miejscu

Nie od dziś wiadomo, że reklamy obficie korzystają ze środków poetyckich. Zapraszam serdecznie na warsztaty, gdzie zobaczymy te podobieństwa, począwszy od zjawisk brzmieniowych (co ma wspólnego hasło reklamowe "abrakawabra" z wierszem Białoszewskiego "płynie praostatek"?), poprzez homonimy (co łączy wieloznaczność użytą przez Szymborską: "co to takiego poezja/ niejedna chwiejna odpowiedź/ na to pytanie już padła" ze sloganem: "Wrangler - spodnie, których nie znosisz"?), aż po aluzje literackie (jak nazwałbyś założoną przez siebie lodziarnię, nawiązując do bajki Disneya?). Jak widać, nie zabraknie też zadań z nagrodami. Czekam z niecierpliwością na wszystkich, a zwłaszcza na tych, którzy myślą, że język polski to jednie przedmiot w szkole. 

  • Foto