Zarejestruj

Projekty »

Od przybytku głowa nie boli….ale czy serio? Konsumpcjonizm jako megatrend w zachowaniach współczesnych konsumentów

:: Projekt UP303 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
prezentacja multimedialna, wykład
Nauki i sztuki
nauki socjologiczne
Przedmioty
wiedza o społeczeństwie
Organizator
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Wydział Agrobioinżynierii
Autorzy
dr Anna Goliszek (kierownik),
dr inż. Wioletta Wróblewska
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Środa 2024-09-18 08:00 - 09:00
Wolne miejsca: 28

Miejsce realizacji: Biblioteka Główna. Regionalny Ośrodek Rolniczej Informacji Naukowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (418 - Sala konferencyjna)
Adres: Lublin, ul. Akademicka 15

Inne projekty w tym miejscu

Do śledzenia zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów, a także w ich otoczeniu społecznym, kulturowym, ekonomicznym, politycznym stosowana jest obserwacja trendów konsumenckich, rozumianych jako tendencje rozwojowe.

Trendy, przejawiają się w zachowaniach klientów, są rodzajem manifestacji postaw czy oczekiwań, obrazują podstawowe ludzkie potrzeby i pragnienia, nowe wzorce zachowań czy nowe opinie. Wskazują na kierunek zmiany w stylu życia konsumenta.

Konsumpcjonizm jako trend konsumpcyjny jest atrybutem epoki postindustrialnej, która tworzy i rozwija niespotykany w swoim charakterze i wymiarze typ konsumpcji oraz oparty na nim styl życia, kulturę, ideologię, a także struktury społeczne. Wyraża się w postawach i ideologii gloryfikujących konsumpcję, uznających jej hegemonię nad innymi aspektami życia. Trend ten jest tak silny i przenikający do każdej sfery życia, że cała epoka została nazwana „epoką konsumpcjonizmu”.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się czym jest konsumpcjonizm i jakie są jego skutki dla życia społecznego i indywidualnego człowieka, zapraszamy na wykład.

  • Foto