Projekty »
Od przybytku głowa nie boli….ale czy serio? Konsumpcjonizm jako megatrend w zachowaniach współczesnych konsumentów
:: Projekt UP303 (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Miejsce realizacji: Biblioteka Główna. Regionalny Ośrodek Rolniczej Informacji Naukowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (418 - Sala konferencyjna)
Adres: Lublin, ul. Akademicka 15
Do śledzenia zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów, a także w ich otoczeniu społecznym, kulturowym, ekonomicznym, politycznym stosowana jest obserwacja trendów konsumenckich, rozumianych jako tendencje rozwojowe.
Trendy, przejawiają się w zachowaniach klientów, są rodzajem manifestacji postaw czy oczekiwań, obrazują podstawowe ludzkie potrzeby i pragnienia, nowe wzorce zachowań czy nowe opinie. Wskazują na kierunek zmiany w stylu życia konsumenta.
Konsumpcjonizm jako trend konsumpcyjny jest atrybutem epoki postindustrialnej, która tworzy i rozwija niespotykany w swoim charakterze i wymiarze typ konsumpcji oraz oparty na nim styl życia, kulturę, ideologię, a także struktury społeczne. Wyraża się w postawach i ideologii gloryfikujących konsumpcję, uznających jej hegemonię nad innymi aspektami życia. Trend ten jest tak silny i przenikający do każdej sfery życia, że cała epoka została nazwana „epoką konsumpcjonizmu”.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się czym jest konsumpcjonizm i jakie są jego skutki dla życia społecznego i indywidualnego człowieka, zapraszamy na wykład.