Zarejestruj

Projekty »

Mechaniczny czyta bajki!

:: Projekt PL099 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV
Forma prezentacji
ćwiczenia
Nauki i sztuki
inżynieria mechaniczna
Przedmioty
technika
Organizator
Politechnika Lubelska
Wydział Mechaniczny
Autorzy
mgr inż. Ewelina Kosicka (kierownik),
dr hab. inż. Katarzyna Piotrowska, dr inż. Magdalena Zawada-Michałowska, dr hab. inż. Marek Borowiec, dr inż. Paweł Pieśko
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2024-09-17 17:00 - 18:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Wydział Mechaniczny (815)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 36

Inne projekty w tym miejscu

"Mechaniczny czyta bajki!" to wyjątkowa inicjatywa, mająca na celu pobudzenie wyobraźni i kreatywności dzieci poprzez interaktywną zabawę z technologią sztucznej inteligencji. W ramach akcji, dzieci będą mogły nie tylko współtworzyć unikalne opowiadania, ale także ilustrować je, korzystając z generatorów grafik opartych na AI.

 

Przebieg akcji:

Wprowadzenie do świata fantazji:
Na początku dzieci zostaną zaproszone do krótkiego opisu scenariusza fabularnego. Opowieść będzie osadzona w magicznym Lublinie, gdzie roboty i maszyny ożywają, tworząc niesamowite historie na tle historycznych zabytków miasta.

Tworzenie postaci:
Uczestnicy będą mieli okazję wymyślić imiona dla bohaterów opowieści, którymi będą różne roboty i maszyny. Zachęcimy dzieci do kreatywnego myślenia i nadawania postaciom cech charakterystycznych, które później AI wykorzysta w generowaniu historii.

Wprowadzenie promptów:
Dzieci, wspólnie z opiekunami, wprowadzą prompty, czyli krótkie polecenia lub wytyczne, które AI wykorzysta do wygenerowania opowiadania. Prompty mogą zawierać informacje takie jak: imiona postaci, miejsce akcji, szczególne wydarzenia czy interakcje między bohaterami.
Na przykład:

"W mechanicznej fabryce na Starym Mieście w Lublinie, robot Janek i jego przyjaciel, dron Krysia, odkrywają tajemniczy portal czasowy."
"Robot kuchenny Zosia przygotowuje wielką ucztę w Bramie Krakowskiej, aby uczcić przybycie nowego robota-muzyka, który gra na organach w Archikatedrze Lubelskiej."
Generowanie opowieści:
Sztuczna inteligencja przetworzy zebrane prompty i stworzy wyjątkową historię, pełną niesamowitych przygód i ciekawych zwrotów akcji. Gotowa opowieść zostanie następnie odczytana dzieciom, aby mogły przenieść się do świata wyobraźni, który wspólnie stworzyły.

Ilustrowanie historii:
Po wysłuchaniu opowieści, dzieci otrzymają możliwość zilustrowania wybranych scen z historii. Wykorzystując generatory grafik oparte na AI, dzieci będą mogły przekształcić swoje wyobrażenia w barwne obrazy. Pod okiem animatorów, dzieci będą eksperymentować z różnymi stylami i technikami, ucząc się jednocześnie, jak działają nowoczesne narzędzia do tworzenia obrazów.

 

 

 

  • Foto