Zarejestruj

Projekty »

Czy warto zarywać noce? O efektywnym przyswajaniu wiedzy słów kilka

:: Projekt UP084 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
nauki biologiczne, technologia żywności i żywienia, zootechnika i rybactwo
Przedmioty
biologia, przyroda
Organizator
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Wydział Nauk o Zwierzętach i Biogospodarki
Autorzy
Karolina Wengerska (kierownik),
mgr inż. Joanna Stasiak, mgr inż. Kostiantyn Vasiukov, mgr inż. Maria Stasińska-Jakubas, mgr inż. Weronika Kursa, mgr inż. Agata Hahaj-Siembida
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2024-09-20 14:00 - 16:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Uniwersytet Przyrodniczy - Rektorat (27)
Adres: Lublin, ul. Akademicka 13

Inne projekty w tym miejscu

Celem warsztatów jest dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat efektywnego uczenia się, a także praktycznych narzędzi, które mogą zastosować w codziennym życiu. Poprzez zrozumienie i wypróbowanie różnych technik uczenia się, uczestnicy będą mogli znaleźć najskuteczniejsze metody przyswajania wiedzy, co przyczyni się do lepszej  efektywności w nauce.

W pierwszej części warsztatów zostaną omówione teoretyczne aspekty uczenia się. Czym jest uczenie się z naukowego punktu widzenia? Dlaczego się uczymy oraz jakie korzyści przynosi efektywne przyswajanie wiedzy? Na te pytana na pewno znajdziecie odpowiedzi! Przedstawione zostaną również najnowsze odkrycia dotyczące najlepszych momentów na naukę. Omówione zostaną także wybrane techniki uczenia się.

W drugiej części warsztatów uczestnicy będą mieli okazję przetestować jedną z zaproponowanych technik w praktyce. Zadaniem będzie przyswojenie prostych informacji z zakresu szeroko pojętych nauk przyrodniczych. Uczestnicy wybiorą jedną z omawianych technik uczenia się i spróbują wykorzystać ją w celu przyswojenia nowej informacji. Po zakończeniu zadania, uczestnicy podzielą się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dotyczącymi wad i zalet wybranych metod uczenia się.